ladye

Alla inlägg under november 2010

Av Ella - 26 november 2010 10:15

Hejsan!!


Jag läser en hel del bloggar och dom flesta är av någon anledning mammabloggar. Dom flesta har barn i ålder 0 - 6 år typ.  Jag tycker dels att det är intressant att läsa om deras vardag och andra saker och extra intressant att läsa blev det när jag själv blev gravid. För tro mig man lär sig en hel del :) Och självklart så ser man att det finns mycket brister hos dessa mammor med. Men det finns inga föräldrar som är perfekta.


Men nu till en sak som jag absolut inte kan relatera till är att 4 av 5 mammabloggar jag läser så envisas dom med att ha vita möbler?! Varför!? Då snackar vi inte lite vitt. Det är vita köksmöbler ,vit soffa , vita mattor och vita gardiner ja praktiskt taget allt är vitt. Och av någon anledning så verkar dom skaffa dessa möbler efter att dom fått barn?! Tex en mammabloggare och hennes sambo fick en liten nu för drygt 4 mån sedan och vad är deras senaste inköp? Jo en vit ryamatta till vardagsrummet?? 


Jag förstår inte! det måste ju vara mer praktiskt att ha möbler som man inte behöver vakta över och som man kanske inte är så där extremt rädd om. Visst att bädda sängen med vita sängkläder är väl en sak , det är ju bara att slänga in i tvättmaskinen. men det kan bli lite bökigt att slänga in en stor soffa i tvättmaskinen. Vita köksmöbler i all ära är jäkligt snyggt men sjukt opraktiskt då barn ofta har en tendens att grisa en hel del när dom äter , det är förvisso bara att torka av. Men barn äter inte bara en gång om dagen och då kan man ju tycka att man kan ta vara på tiden på annat sätt än att torka och gno möbler hela dagarna.


Nej inga vita möbler för min del iallafall !


Jaha dagen i dag då?


Då blir det besök hos barnmorskan , sista besöket innan BF :) Så får hoppas att allt fortfarande ser bra ut.


Over and Out


LadyE

Av Ella - 16 november 2010 00:00

Tjoo!!


Nu var det ett jäkla tag sen jag uppdatera. Men har iofs hänt en hel del.

Någon som jag inte velat ta upp i bloggen från början är att jag är gravid och har inte alls långt kvar nu , ynka 19 dagar kvar tills BF . Något nervös!! Men hoppas på att allt ska gå bra.


Sover fruktansvärt oroligt om nätterna och får knappt någon sömn. Men antar att det bara är att vänja sig tills den lill* kommer. 



Over and out


LadyE



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards