ladye

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Ella - 7 december 2009 03:20

Hejsan!


Jag har fått många förfrågningar om hur jag lyckats med min vikt nedgång och hur jag gjort. Jag tänkte nu dela med mig av min lilla helmlighet *skratt*


Det är faktiskt rätt lätt och inte speciellt komplicerat som många tycks tro. Det hela hänger på att man helt enkelt måste ändra en hel del hos sig själv och bryta gammla vanor man har , och det är faktiskt ( tro det eller ej ) det svåraste momentet.


Det första man måste gör är att sätta sig ner och tänka över sin sitvation och verkligen överväga vad det är man vill ändra. Sen att sätta ett mål , och det man ska tänka på är att man ABSOLUT inte ska sätta för höga krav på sig själv. För det är dömpt att misslyckas från början.


Jag starta på en vikt på 117 kilo och mitt första mål var att gå ner ca 7 kilo. Det gick rätt snabbt men det man SKA tänka på är att man går oftast ner mycket precis i början men sen står man helt still och då är det jätte viktigt att man inte ger upp för kroppen måste precis som du ställa om sig från ett läge till ett annan , och att gå ner i vikt tar tid så det krävs att man har tålamod.


Jag börja lätt med att gå ca 30 min varje dag. La om min kost helt ( Självklart rådfråga jag min läkare först. Det ska man alltid göra ) Jag började äta regelbundet 3 mål om dagen Frukost , Lunch och Middag på exakt samma tid varje dag. Jag äter inget efter kl 18.00 Efter en tid så utöka jag promenaderna till 1 tim per dag. I dagens läge går jag ca 7 tim i veckan tränar på gym mellan ca 4 - 5 tim i veckan. Motion och kost är A och O.


Vad äter jag då? För att göra saken enkel skriver jag en kort lista bara


* Fullkornsbröd med hela korn

* Fullkornspasta

* Lättmjölk

* Ny pressad apelsinjuice

* Frukt

* Orostade och osaltade solroskärnor

* 70 % Mörk choklad

* Rena fetter som Grädde och riktigt smör

* Loka


Detta är lite av det jag äter


Saker jag försöker att unvika:


* Alkohol

* Halvfabrikat

* Salt

* Socker

* orena fetter

* Ljus choklad

* Läsk


Men självklart måste man få una sig något gott i bland.


Jag har även satt upp regler på mig själv och det tycker jag att man ska göra men det krävs att du har en bra självdisciplin. För du bestämmer över din egna kropp och ingen annan.


Och en annan sak som man ska tänka på stirra dig inte blind på vågen använd ett mått band i stället. Jag väger mig 1 gång i månaden. För ställer man sig på vågen i tid och otid så kommer man bara bli besviken och depprimerad och det gör att man tappar all motivation , och tro mig tappa motivationen gör man lätt och då är det jätteviktigt att försöka hitta nya och fräscha knep att ta till. En sak som man kanske ska göra när man är själv är att ställa sig framför spegeln och beröma sig själv. Låter kanske lite galet men prata med sig själv och tala om för dig själv att du är vacker , duktig och att du kommer att klara detta. Tro mig det hjälper.


Det är nu snart 1 år sen jag börja och jag lovar detta året har varit en riktig berg - o - dal banna *haha* Jag har gått ner och jag har gått upp. Jag har varit depprimerad och tappat motivatioen många gånger. Jag har varit vresig och rent ut sagt elak. Men det är absolut det bästa beslut jag tagit. Jag har totalt gått ner ca 28 kilo ochjag är väldigt stolt över mig själv men jag har fortfarande en lång väg framför mig 


Hoppas att dom som undrat fått svar på sina frågor och skulle det vara någon som undrar över något annat så är det bara att skicka i väg en kommentar


Over and Out


LadyE

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards